úterý 28. září 2021

Zatopený lom

 Lom U Mariánské mlýna je opuštěný 
a zatopený vápencový lom u Mikulova. 
Zdejší místo připomíná nejen vzhledem, 
ale i klimatem skalnaté chorvatské pláže. 
V místních vápencích se dají nalézt zkameněliny. 
Voda v lomu je zde díky vápenci průzračně čistá
Na kamenitou pláž navazuje 
několik metrů dlouhá mělčina, 
která rázem přechází ve velkou hloubku
Jak přesně je však jezírko hluboké 
není dosud známo.
Ještě v polovině 20. století stál 
na místě dnešního zatopeného lomu 
vápencový kopec zvaný Janičův vrch
vypínající se do výšky 322 m n. m. 
Pak se zde s přestávkami až do roku 2004 
těžil vápenec
což vedlo ke snížení kopce 
až na dnešní úroveň 249 m n. m. 
Od roku 2005 se vápenec na Pálavě 
už nikde netěží, 
tolik z netu. 
Jinak koupání bylo úžasné 
a moc se nám tam líbilo.







Žádné komentáře:

Okomentovat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz