úterý 26. května 2020

Kunkovický mlýn

Letos budeme asi všichni poznávat krásy naší vlasti.
Naštěstí jich tu máme dost.
Minulý týden bylo krásně,
tak jsem se vydala na projížďku,
první den to bylo 140km,
jelo se mi nádherně,
cestu jsem si vychutnávala,
každou chvíli mě něco zaujalo,
tak jsem fotila,
druhý den jsem jela domů asi 100km
a to byla muka,
nic mě sice nebolelo,
ale foukal protivně vítr,
ale i tak to byl prima výlet.































 Větrný mlýn stojí na kopci
v nadmořské výšce 335 m
jihozápadně od středu obce Kunkovice,
okres Kroměříž. 
Byl postaven v roce 1875.
Po roce 1974 bylo vnitřní zařízení demontováno
a převezeno do Technického muzea v Brně.
V roce 1978 byla opravena střecha.
V devadesátých letech byla stavba opravována.
Větrný mlýn je trojpodlažní válcová cihlová stavba
na kruhovém půdorysu,
zakončená kuželovou střechou krytou šindelem.
Střechu vysokou 3,4 m tvoří osmnáctiboký jehlan.
Mlýn je deset metrů vysoký s průměrem 8,4 m při patě
a 8 m pod střechou.
Do mlýna jsou prolomeny pravoúhlé vstupy.
Ve mlýně byla dvě složení.
Běhouny o průměru 0,74 m a 1,11 m s výškou 0,28 a 0,31 m měly různou obvodovou rychlost.
Při plném výkonu dosahovaly až 3,72 m/s,
respektive 7,2 m/s,
což je 86 nebo 124 otáček za minutu.
Průměr větrného kola byl 15 m.
Tolik info z netu.

2 komentáře:

  1. U nás ke krásně!!! Narodili jsme se v ideálním pásmu a hodně lidí to nevidí a nevnímá.Raději jedou za krásami někde jinde a myslím ,že se nakonec rádi vracejí DOMů. Aspoň u mne to tak je.Mám ráda naši zeleň lesů a luk.
    Mlýn i další fotky jsi vystihla moc hezky.Ale těch 140km ti nezávidím..:-D Já bych to už neujela.Kdysi dávno jsme jeli odněkud s Aše do Františkových lázní a zpět (160km) a NIKDY VÍCE !! :-D
    Hezký den přeji!!
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daško, u nás se mi líbí, jezdím na elektrokole, takže spoustu práce udělá za mně, což jsem hodně ráda, už bych to jinak nedala ani omylem, přeji ti krásné dny

      Vymazat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz