neděle 4. července 2021

Krtkův mini dortík

 Přeji krásnou neděli
Po dlouhé době jsem se opět pustila do pečení. Dostala jsem chuť vyzkoušet krtkův mini dortík. 
  • 3vejce
  • 220g hladké mouky
  • 150g cukru krupice
  • 3PL kakaa
  • 2ČL prášku do pečiva
  • 150ml mléka
  • 100ml oleje
  • 250gsmetany ke šlehání
  • 250g tvarohu, použila jsem vaničku
  • podle chuti cukr 
  • 2banány
  • čokoládu

Z bílků a poloviny cukru jsem ušlehala tuhý sníh, 
ze žloutků s cukrem jsem ušlehala pěnu, 
postupně jsem zašlehala mléko a olej, 
prosátou mouku s kakaem a práškem do pečiva 
a nakonec jsem vmíchala sníh, 
košíčky jsem naplnila těsně pod okraj 
a pekla jsem na 160°C v košíčcích na muffiny.
Šlehačku jsem vyšlehala, 
potom jsem ještě přidala tvaroh a cukr a šlehala do tuha. 
Nakonec jsem přidala na kousky nasekanou čokoládu. 
měla jsem doma jen mléčnou, 
ale záleží na každém, 
které dává přednost.
Po upečení a jsem do vychladlých dortíků vydlabala důlek 
a naplnila směsí šlehačky a tvarohu s banánem.
Rozdrobenou směs z důlků jsem vytvořila onu hromádku. 
Tak přeji dobrou chuť. 
PS: Zdobení se meze nekladou.









1 komentář:

  1. Určitě bych se nedala pobízet :-). Moc hezky nafocené.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz