pondělí 25. října 2021

Ćokoládový dort

 Byly doby, kdy jsem pekla hlavně buchty, 
hlavně ty jednoduché, 
při kterých jsem neměla rozebranou celou kuchyň. 
A vlastně i teď, 
kdy se pokouším posouvat laťku 
svých cukrářských schopností a dovedností výše, 
dělám věci jednoduše. 
Tak tomu je i u dortu z bílé a hořké čokolády. 
Na korpus se všechno smíchá a upeče.
1hrnek hladké mouky
1hrnek cukru (dala jsem půl a bylo to akorát)
půl hrnku kakaa
špetku soli
lžičku prdopeče
čtvrt hrnku rozpuštěného másla
2 vajíčka
1 hrnek mléka
Na tmavou část jsem použila 3plátky želatiny, 
trochu vody, 
2 hořké čokolády, 
lžíci cukru 
a dvě smetany, 
tu jsem ušlehala s cukrem 
a zamíchala do rozpuštěné čokolády s želatinou, 
na světlou část jsem použila opět 3 plátky želatiny, trochu vody, 
2 bílé čokolády, 
lžíci cukru 
a 2 smetany, 
tady jsem ušlehala jenom jednu smetanu s cukrem 
a v té druhé jsem rozpustila nad párou čokoládu, 
pak jsem vše smíchala spolu se želatinou. 
Přes noc dort vychladl 
a k nedělní kávičce byl nachystaný. 
Chutnal všem.
Hezké pondělí
Recept mám ze zahraničního webu.












3 komentáře:

  1. Už jen na fotky se dívat stojí za to. Sliny se přímo sbíhají. V reálu to musí být slast.
    Pěkný sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz