neděle 15. května 2022

Chichen Itza

Návštěvu novodobého divu světa 
jsem si nemohla nechat ujít. 
Nachází se v místě Chichen Itza  
a je to nejnavštěvovanější místo na celém Yukatánu. 
Ze všech staveb je nejznámější Kukulcanova pyramida.
 Kukulcán byl hlavní mayský bůh slunce a nebes. Pyramida má čtvercový půdorys a na vrchol vede z každé strany 91 schodů. Během jarní a podzimní rovnodennosti při západu slunce vytváří světlo speciální efekt, díky kterému sochy hadů po stranách schodiště vypadají, jako by se plazily po boku pyramidy. 
Před mnoha lety se dalo na ni vylézt, 
dnes už to není možné 
a je to i dobře. 
V areálu je jedna cenota, 
které se říká obětní, 
našlo se tam mnoho pokladů včetně 
nesčetného množství kosterních ostatků. 
Co se mi ještě líbilo, 
byla prodejkyně suvenýrů, 
která na počkání všem ukazovala, 
jak se využívají květy a semínka k malbě.















 

1 komentář:

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz