sobota 26. března 2022

Veganské kostky

 

Dnes jsem zkusila něco veganského. V některých aspektech se s veganstvím neztotožňuji, ale například v kosmetice nepoužívám nic, co by se testovalo 
na zvířatech a vlastně vše mám rostlinného původu. Hledala jsem , co je veganství 
a našla jsem toto - Veganství je životní styl, 
který se do maximální možné a aplikovatelné míry snaží vyloučit, 
či alespoň minimalizovat, 
všechny formy využívání, zneužívání 
a krutosti vůči zvířatům, a to ve vztahu k jídlu, 
oblečení, zábavě 
a také v dalších oblastech lidského života. 
Po přečtení jsem usoudila, 
že jsem z části vegan. 
Teď však nevím, jestli to vůbec můžu napsat, 
protože maso u nás má místo. 
Takže na závěr, všeho s mírou, Vaškem nebo Martinem... 
Nicméně je to výzva a výzvy mám moc ráda. 
Musím říct, 
že moje rodina je největší kritik mého cukrářského tvoření 
a tento kousek chutnal všem.
Na korpus jsem použila 
už jsem nedávala žádnou sůl, 
protože jsem koupila solené arašídy. 
Všechny ingredience jsem rozmixovala 
a napěchovala do malé hranaté formy 20×20cm. 
Pak jsem rozmixovala 10 datlí, 
půl hrnku mléka, použila jsem mandlové, 
jiné jsem doma neměla,
lžičku vanilkového extraktu 
a trochu soli na vyvážení chuti. 
Pastu jsem uhladila na korpus. 
Před krájením jsem dala vše trochu zamrazit, 
pak jsem nakrájela kostky a máčela v čokoládě rozpuštěné s trochou kokosového oleje bez příchuti.
Nechte se inspirovat.
Krásné jarní dny










Žádné komentáře:

Okomentovat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz