sobota 7. září 2019

Maroko

Moje zatím poslední cesta vedla do Maroka,
opět to nebyla žádná dovolená u moře v resortu,
i když nemám nic proti takovému relaxu.
Maroko není drahá destinace,
takže celý týden mě vyšel
asi jako normální dovolená v Česku.
Moje cesta vedla z Prahy do Marrakéše,
kde jsem si chtěla vychutnat pravou atmosféru,
proto jsem si přes booking objednala
ubytování v typickém riadu ve staré Medině.
Cena byla tak akorát,
pokoj se snídaní a s malým bazénkem,
už mám ráda své pohodlí a klid,
nechci s nikým sdílet koupelnu...
V Marrakéši je nádherná zahrada plná kaktusů.
Náměstí,
kde se můžete najíst,
nechat se zkrášlit henou,
nakoupit vše od propanbutových bomb na vaření až po boty, děti si mohou hrát s hady...
Z Marrakéše jsem podnikla pár výletů,
jeden místním dálkovým busem
do přístavného města Essaouira,
kde jsem navštívila pravý rybí trh,
druhý k vodopádům Ouzoud,
kde bylo hodně místních lidí,
trávili tam svůj volný čas,
hlavně,
že se mohli koupat,
 já bych tam upřímně ani prst nenamočila.
Poslední výlet byl třídenní a vedl na Saharu.
Místní agentury na celém světě pořádají různé výlety,
není to žádný masový výlet,
max. tak 12lidí.
Je to suprovní,
seznámím se se zajímavými lidmi,
procvičím angličtinu...
Cesta na Saharu vedla přes oázy,
okolo starých kaseb,
což jsou hliněné pevnosti -
asi nejvíce známá je Ait Ben Haddou,
kde se natáčelo několik amerických filmů (Gladiátor),
zastavili jsme se v kaňonu Todra u řeky Dades.
Merzouga byl cíl našeho putování,
dostali jsme přidělený stan,
ale 55stupňů udělalo své,
takže jsme nakonec spali pod hvězdami.
Řeknu vám, že jsem snad prvně spala pod širákem
a není nad to,
spát jen tak na prostěradle v písku,
žádná paměťová matrace se tomu nevyrovná.
Léto není zrovna ideální čas na návštěvu Maroka,
ale zvládla jsem to v pohodě.
PS: Pokud vás bude něco zajímat,
neváhejte mě kontaktovat.
A ještě něco, je to muslimská země,
ale cítila jsem se tam bezpečně i jako single a žena k tomu

 


 










 









 




 



















 
 





 












 
 
 

 

















8 komentářů:

  1. Zajímavá země.Určitě to byla hezká dovolenka.A náročná.Trh s kořením musel vonět už z daleka.A co rybí trh?Ten byl "voňavý" do dálky,že?Jako malá jsem byla v Jugoslávii a taky tam byl rybí trh.Nezapomunetlný zážitek.Písek na fotkách je krásný,ale určitě jsi ho měla všude..:-D a fotka,kde je velbloudí karavana na horizontu a barevném písku je taky zajímavá.
    Děkuji za přiblížení života v Marrakeši.Asi tam nepojedu,tak jsem jen pokoukala tady u tebe.
    Ivo přiji hezký den
    Dáša

    OdpovědětVymazat
  2. Dášo, máš pravdu, odér to byl pořádný, písek byl fakt všude, v mém případě hlavně ve vlasech, věřím, že tato země není pro každého, ale i tak děkuji za návštěvu, krásné podzimní dny, Iva

    OdpovědětVymazat
  3. Ivo!!!!!
    To je krásná reportáž!!!
    Krásné fotky, krásná cesta!!
    Z fotek je cítit teplo, jejich vůně jídla a koření a ta modrááá-
    byla jsem v Marrakéši před lety s kamarádkou- a byly tam podobné modré schody..
    Vždy mne fascinuje, jak je obrovský tuňák!!
    Moc děkuji, užila jsem si to!! měj se krásně Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, koření je tam nějak více voňavější a modrá byla fakt dobrá, děkuji za nakouknutí, měj se fanfárově, Iva

      Vymazat
  4. Ivo,
    stále mě překvapuješ , doufám, že dovolená byla nádherná .
    Děkuji za fotoreportáž.


    Měj se hezky . J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, někdy překvapím i sama sebe, ale znáš mě, jsem už taková, měj se hezky, Iva

      Vymazat
  5. Teda! To vypadá jako bezvadná dovolená za hranice všedních dnů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, bylo to podle mého gusta - bez cestovky, vše bylo jen na mě a tak to mám nejraději, měj se hezky, Iva

      Vymazat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz