pondělí 11. května 2020

Mast z pampelišek

Jaro a všechny jeho dary jsou kouzelné.
Asi se budu opakovat,
ale tohle roční období mám hodně ráda.
Baví mě experimentovat,
zkoušet nové a nové věci.
A tak vznikl nápad na pampeliškovou mast,
věřím,
že ji máte doma mnohé odzkoušenou,
ale doufám,
že některé potěším,
protože výborně pomáhá na bolesti svalů
a při zánětech kloubů.
Je výtečná i na suchou a popraskanou kůži,
vyrážky
či hmyzí štípance.
Nejprve jsem si vyrobila pampeliškový olej,
nasbírané květy jsem nechala dva dny zavadnout,
aby ztratily nějaké to procento vody,
kterou květy obsahují,
pak jsem květy zalila mandlovým olejem
a nechala asi 20dní macerovat na okně.
Sluníčko udělalo své.
A teď k samotné masti,
dvě hrsti pampeliškových květů,
2 lžičky včelího vosku
a 8 lžic střevkového sádla,
kdo ho nemá,
může použít bambucké máslo
a ještě lžíci macerátu.
Zbytek oleje mám v lednici k masáži bolavých zad.
Nejprve ve vodní lázni rozehřeji vosk,
přidám sádlo,
květy
a macerát,
chvíli vše zahřívám na mírném ohni.
 
Pak už stačí nalít do kelímků - zakoupených v lékárně.
 





 
A protože jsou už pampelišky v odkvětu,
tak třeba příští rok.









 

2 komentáře:

  1. Jé, tak právě na tuto mast se chystám. A dělala jsem i pampeliškový sirup. Květy naložené v oleji mám na okně už skoro dva týdny. U nás jsou pampelišky ještě v plném květu :o)
    Snad se mi povede stejně jako tobě.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem přesvědčena, že se ti povede, přeji krásné dny, Iva

    OdpovědětVymazat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz