pátek 10. července 2020

Hruškový koláč

Chtěla jsem vyzkoušet koláč bez gramu cukru.
Volba padla na hruškový,
já vím,
hodí se více k podzimu,
ale letošní léto je dost rozmarné.
Korpus je z mletých ořechů a mandlí,
pak hrušky a nakonec smetana s vanilkou.
Kdo je zvyklý cukrovat,
tak jako já,
tak najednou rozpozná
jednotlivé chutě ingrediencí.
A musím říci,
že je vynikající.
A v neděli bude ze sezónního ovoce.






Recept
95 g rozmixovaných vlašských ořechů
85 g mandlové mouky
1 vejce
½ lžičky skořice
pár kapek rumu
1 lžíce změklého másla (cca 20 g)
Vše zpracovat
a upéct spolu s hruškami
asi 10minut na 180,
pak zalít smetanou se žloutkem a vanilkou
a dopéct asi 25minut na 170stupních.
3 – 4 hrušky (podle velikosti)
skořice na poprášení
200 ml kvalitní tučné smetany na šlehání
2 žloutky
vanilkový extrakt

Žádné komentáře:

Okomentovat

Seznam blogů

Pravidelní čtenáři

O mně

Moje fotka
Jmenuji se Iva a mám ráda všechno krásné, ať jde o maličkosti - krásný hrníček nebo o nádherný nábytek - kredenc po babičce anebo o upravenou zahradu. Vždy záleží na lidech, kteří tuto krásu vytvářejí a hlavně pro koho. Moje rodina není velká, mám už dvě dospělé děti a dva pejsky a jednoho hodného manžela, který sdílí mé nápady. marakovaiva@seznam.cz